تغییرات روند تولید پرچم چه بود؟
تاریخچه پرچم
ابتدا باید در ابتدا به فلسفه و چگونگی استفاده از پرچم اشاره کنیم.در معنی لغوی و واژگان پرچم کلمه ایست ترکی که دارای معنای گوناگونی می باشد؛ همچون:زبانه آتش، گیسو، کالکل و نوعی گاو کوهی.اما در معانی اصطلاح به تکه ای پوست یا پارچه اطلاق می شود که معمولاً دارای نقوش و رنگ های مختلف است که به عنوان یکی از نماد های اصلی برای تشخیص ملت ها، مرز و بوم ها، مختصات جغرافیایی و استفاده گسترده در تبلیغات و تمامی فعالیت های یک کشور در کشور دیگر به کار می رود.در زبان فارسی مترادف این کلمه درفش و در زبان عربی کلمات علم، رایت و لواء است.
تاریخ و پیشینه پیدایش این نماد در بین قبایل قدیم به روزگار باستان برمی گردد.شاید هزاران سال پیش و یا بیشتر از آن شکارچیان و جنگجویان از نماد پرچم استفاده می کردند.استفاده از پوست جانوران و یا پرندگان برای تولید پرچم بوده است و آن را بر روی یک تکه چوب نصب می کردند. پرچم در مقاصد گوناگونی مورد استفاده قرار می گرفت؛ از آن در جنگ ها، اعلان خطر به یکدیگر، به عنوان نماد یک سرزمین مورد استفاده قرار می گرفته است.زمان استفاده از پرچم و سرآغاز تولید پرچم در تاریخ مشخص نیست و نمی توان شروع تولید پرچم را در زمانی خاص دانست.مسئله ای که قدمت تولید پرچم در بین ملت را می توان متوجه شد به زمان مصر باستان و استفاده آنها از پرچم ها دانست.
تغییر روند استفاده از پرچم
پرچم از دیرباز موارد مورد استفاده مختلفی به خود دیده است. در زمان باستان همان گونه که در بالا اشاره شده بیشترین استفاده از پرچم معمولاً در جنگ بین ملت ها بوده و مورد استفاده قرار می گرفته است.اما در حال حاضر پرچم به تمامی نقاط محل زندگی ما و یا محیط های کسب و کار ما وارد شده است.پرچم ها در جشن، مراسم ملی، تظاهرات، انتخابات، تشریفات سیاسی، تبلیغات ادارات استفاده گسترده ای می شود.پرچم در هر نقطه ای که نصب شود می توانند به بهترین نحو وظیفه خود را انجام دهد.در نشست های بین المللی و یا داخلی یکی از تشریفات که همواره پای ثابت می باشد پرچم ها هستند. با کمی توچه می توان به این نکته پی برد که پرچم در کسب و کار و فعالیت های ملی ما چه نقش عمده ای را ایفا می کند.برای مشاهده تمامی (محصولات پرچم) از اینجا وارد شوید.
پرچم طرفداری
یکی از مسائلی مهم که امروزه بسیار از پرچم استفاده می شود بحث و موضوع طرفداری می باشد.اگر شما طرفدار یک تیم ورزشی می باشید اولین المان شما برای طرفداری قطعاً پرچم تیم مورد علاقه شما خواهد بود. پرچم های طرفداری در ورزش خلاصه نمی شوند می تواند در انتخابات سیاسی هر کشوری استفاده گسترده از پرچم را به وضوح مشاهده کرد. شاید پرچم را بتوان یک المان موثر و موفق در زمینه طرفداری از تیم های محبوب خود دانست هر جا که بتوان از موضوعی حمایت و تشویق کرد قطعاً یک پای ثابت در آن پرچم ها خواهند بود.
ادامه این مقاله را می توانید از اینجا (مطالعه ادامه) مشاهده نمائید.